niedziela, 30 czerwca 2013

Plany na wakacje.

:)
Stare zdjęcie:P
Co prawda wakacje już od piątku i wszyscy pisali o swoich wakacyjnych planach duuużo wcześniej ja zrobię to teraz:D
Z wczorajszego spaceru z Milką zdjęć nie dam, ponieważ niestety nie mogłam na nim być... chore zatoki i temperatura. Ale Kama spotkała się ze swoją psią koleżanką dzięki mojej siostrze:)
O relacji będziecie mogli CHYBA przeczytać na blogu o Milce ----->http://mila-tosia-lola.blogspot.com/
A teraz o planach:
Mama zamiar nauczyć Kamy komendy Daj Łapę! Jak mogę to zrobić? W ogóle ona da rade jeszcze się nauczyć? (ma ok.7 lat). Wiem, że to na pewno zajmie więcej czasu, ale proszę was o rady:)
Zazdrość. Z tym już pracujemy i jest dobrze:)
Chodź do mnie! Z tym ruszamy od jutra! Jakieś pomysły jak mogę ją nauczyć?
 Do parku będziemy chodzić co 2-gi dzień, bo raz będę jechać rano na rowerze, a na drugi z psem do parku RANO. Ale wieczorem ma ok.45 min spacer, więc da radę.
I to już chyba wszystko...
Pozdrawiamy i prosimy o rady.

9 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spokojnie, Kama się wszystkiego nauczy. Będzie trzeba cierpliwości, ale na 100% będzie dobrze :)
    Co do "do mnie" to ja wołam Rufiego i pokazuję mu w tej chwili smakołyk. On to rozumie tak : przyjdę, dostanę smakołyk. I wołaj ją co chwilę i NIE TYLKO gdy będziecie szły do domu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. KAma to mądra sunia, więc na pewno Wam się uda :)wszystko jest możliwe :)
    Z przywoływaniem nie chcę się powtarzać, wiec powiem tyle, ze chviałam napisać to, co Suzanna ;)
    Szkoda, że nie mogłaś iść na spacer, Ale przynajmniej Kama poszła . ! : D

    Pozdrawiamy
    Julia i Toffi

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm.. Ja ''podaj łapę'' uczyłam swojej w taki sposób, że początkowo przy wymawianiu komendy brałam jej łapę po prostu w rękę i tak kilka serii, później już załapała (to była nasza druga komenda). Mam nadzieję, że Wam się uda - trzymam kciuki, a Sasha łapki :)

    Pozdrawiamy,
    ŁAPKA !

    OdpowiedzUsuń
  5. To że suczka ma 7 lat to nic nie znaczy : ))
    Zawsze jest czas na naukę psa którejkolwiek komendy, a wiek psa nie gr tutaj żadnej roli.

    Podaj łapę:
    Fadulca tej komendy uczyłam tak że po prostu brałam jego łapkę jednocześnie mówiąc "podaj łapę" i dawałam mu smakołyka. To powtarzałam kilka razy. Młody nauczył się tego w 20 minut :D

    Do mnie:
    Z tym mamy największy problem, a to chciałabym a raczej chciałabym by mój pies to miał wykute na pamięć. Jedynie co nam może pomóc to "psia szkoła".
    Ale te sposoby już wykorzystałam:
    - zakup dłuugą linkę najlepiej gdzieś 15-25 m. Podpnij psa i mów ; "do mnie"/"Do nogi" i lekko pociągnij linką psa do siebie i daj smaczka Kamci. to musisz powtarzać kilkakrotnie.
    - spuść psa na ogrodzonym terenie i wołaj ją za każde przyjście daj smaczka
    - zabawa w chowanego ; polega na tym że spuszczasz psa np. w ogrodzonym miejscu, i się chowasz np. za jakimś krzakiem i wołasz Kamcię do siebie, za przyjście- smakołyk.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nauczy się! i to z łatwością! :D
    Na naukę komendy "daj łapę" nie mam pomysłu :/ Bona potrafi ale nie pamiętam jak ją uczyłam xD
    Co do komendy "Do mnie" :
    Najpierw w domu poćwicz. Wydaj komendę "zostań" odejdź i powiedz "do mnie" zachęcając smakołykiem żeby przyszła jak przyjdzie daj smakołyk i pochwal powtórz ćwiczenie kilka razy. Potem (również w domu) w niespodziewanych momentach powiedz " Kama do mnie!" np. siedzisz przy komputerze Kama coś robi a Ty ją zawołaj. Następnym etapem są ćwiczenia na polu. Najpierw warto zaopatrzyć się w linkę o długości 5 - 10 metrów . Idź z nią w spokojne miejsce ,które dobrze zna i nie ma tam psów wydaj komendę "zostań" a potem 'do mnie" jak przyjdzie daj smakołyk i głośno pochwal kilka razy powtórz . Kolejnym etapem jest ćwiczenie w różnych rozproszeniach (nadal na lince) w śród psów i zapaszków najpierw z komendą "zostań" a potem w niespodziewanych momentach potem odłuż linke i ćwicz. Wołaj ją co jakiś czas nie tylko w tedy jak chcesz ją zapiąć na smyczy ;) żeby sobie źle nie skojarzyła. No i żeby smycz też była atrakcyjna ćwicz z nią sztuczki i baw się z nią na smyczce.
    Szybkiego powrotu do zdrowia zyczymy !

    OdpowiedzUsuń
  7. Już piszę posta o spacerku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. oj tam Kama to mądra dziewczynka więc na pewno Wam się uda.jeżeli chodzi o komendę 'łapa' to my właśnie robiliśmy tak jak już ktoś pisał że z początku mówiłam 'łapa' i sama podnosiłam łapsko Baddy'ego,tak parę razy,aż w końcu nam się udało.komenda 'do mnie' hymm... ja to ćwiczę ze smaczkami,pokazuje psu smakołyka i gdy do mnie przyjdzie to go nagradzam.
    powodzenia.!

    pozdrawiamy
    Ola i Baddy.

    OdpowiedzUsuń